2013. november 18., hétfő

Mumbai

Reggel a pályaudvaron  kezdtünk, ahol nem egyszerűen, de a lényeg, hogy sikerült a holnap éjszakai vonatra megvenni a jegyeket Goára.
Ezután sokáig tanakodtunk mi legyen a mai program, mivel hétfőn szinte minden zárva van. Elindultunk a kikötőbe, mert az útikönyv szerint jó móka a hajózás, kb. 30 perces utak vannak.

Odafelé menet megálltunk egy gyönyörű parknál, ahol, tettünk egy sétát. Nagyon jól néznek ki a mangrove fák, a rengeteg lelógó léggyökerükkel:
Itt találtunk egy speciális padot, amit tudományos elméletre alapján fejlesztettek ki, összegyűjti a monszun idején az esővizet, így a park locsolását nem a közkutakból kell megoldani.
Ez a kép a park mellett készült, mivel itt a legtöbb autó Suzuki, 2. helyen a Hyundai van, nem volt nehéz keresni egyet (bár fekete nem sok van, a fekete-sárga a taxik színe)

Ekkor még mindig nem értünk el a kikötőig, mert megpillantottunk egy hatalmas és csodaszép épületet, ami kivételesen egy nyitva tartó múzeum volt, így bementünk: nemzeti múzeum, ami bemutatta India történetét, az istenségeket, indiai kultúrát, illetve indiai gazdag emberek gyűjteményeit.

A hajójegyek megvétele előtt ebédeltünk, samosát (zöldséggel töltött tészta olajban kisütve)

Hajójegyet vettünk, és indulás előtt még fényképezkedtünk az India Gate-nél, ami Mumbai kikötőjének a látványossága, és a város jelképe, ez köszönti az érkező hajósokat:
Itt egy szent ember addig erősködött, míg meg nem áldott, amiért pontosan az 1/10-ét fizettük annak, mint amit kért

Végre feljutottunk a hajóra, ami a mumbai öböl túloldalára ment, 1 óra helyett kb. 75 perc alatt. A kisvárosban vagy nem volt semmi érdekes, vagy az nem a kisváros volt amit láttunk és beljebb kellett volna menni - mindenesetre mi ezt nem tettük, nehogy az utolsó visszafele menő haját lekéssük, így kisétáltunk a tengerpartra nézelődni.

Visszafele sirályok hada kísérte a hajót, kajára várva, amit kaptak is, karnyújtásnyira szálldostak a hajótól, néha ijesztően közel. Már sötétben értünk vissza a városba.

Vacsoráztunk egyet, ott ahol tegnap mert attól nem lett semmi bajunk :) Bundázott rákot kínai módra, az kevésbé volt csípős mint az indiai style :)

Holnap egy nemzeti parkot tervezünk meglátogatni, úgyhogy korán fogunk kelni.

1. Mi is korán fogunk kelni, holnap reggel, mert mi meg dolgozni megyünk...
    Továbbra is érdeklődéssek követjük az utatokat.
    A képek nagyon jók!
    A tegnapi MÜPA cirkusz-balett nagyon jó volt.
    Anyu és Apu

2. Sziasztok!

Nagyon szép utat nektek! :) Szerintem a legjobb a tengerparti pihenés lesz! ;)