2013. november 20., szerda

Sanjay Gandhi Nemzeti Park

Tegnap sajnos nem jutottunk internethez, ezért a tegnapi nap eseményeiről ma (helyileg már Goán) tudok írni.
Reggeli után elvitettük magunkat arra a vasútállomásra, amelyikről szinte mindegyik vonat észak felé indul, ahol Mumbai közigazgatási határán belül található az említette nemzeti park. A vasútállomással szemben van a Nyugat Indiai Vasúttársaság gyönyörű épülete, a kertjében egy kiállított gőzmozdonnyal, amit sajnos nem engedtek fényképezni.

Megtaláltuk a legközelebb induló vonatot, felszállni azonban nem sikerült rá, mert kiderült, hogy férfi és női vagonok vannak. A férfibe beszállhat nő, de a nőibe férfi nem, és míg leszállítottak minket a női vagonból, a vonat el is húzott :) 5 perccel később szerencsére indult a következő.
A vonatról leszállás úgy néz ki, hogy előbb megindul a felszálló tömeg, így ha elég hatékonyan könyöklünk az emberekbe, sikerül az áradattal szemben leverekedni magunkat :D Nem értettük miért szól rá Sanyira valaki, hogy "Sir! Go, go, go!" amikor még be sem értünk az állomásra - mert ilyenkor már az ajtóban kell lógni hogy nehogy fent maradjunk.

A nemzeti park bejáratához tuktukoztunk, a nemzeti parkban pedig béreltünk autót sofőrrel, mivel 104 km2-es a terület, és elszórtan vannak a különböző látványosságok.
Befizettünk oroszlán és tigris szafarira, ami azt jelentette, hogy egy berácsozott busszal bementünk azokra a területekre ahol az oroszlánok és tigrisek szabadon élnek. Tigrissel nem találkoztunk, de oroszlánnal igen, az út közepén heverészett.

Útközben láttunk többféle majmot, őzet, kobra "lakást".

A fönti tájfotónál mögöttünk a háttérben a hegyoldalban, egy több mint 70 barlangból álló barlangtemplom- rendszer húzódik, amit el is mentünk megnézni, hihetetlen látvány volt.

Itt a nemzeti parkon belül is van egy jain templom, amit megnéztünk. A dzsáinokról: http://hu.wikipedia.org/wiki/Dzsainizmus

A nemzeti park mellett, a kerítés tövében már lepukkant lakónegyedek vannak, de a nemzeti park területén is van több falu.

Van itt keskeny nyomtávú vonat is, ami fél órás kört megy. És kis tó is van, amin lehet vizibiciklizni.

Felgyalogoltunk még egy emlékműhöz.

Visszamentünk a csomagokért, amiket a szálláson hagyhattunk, lezuhanyoztunk, és vacsoráztunk. A McDonald'sban, ahol indiai specialitás az alap menü :)